Hveiti

refining life

Biobrændstof en mere økonomisk måde at begrænse CO2-udledningen end elbiler

De samme CO2-reduktioner er mulig, men det koster ifølge en ny rapport, bestilt af BP kun en brøkdel, skriver Will Nichols på businessgreen.com, 18. september.

At blande en større mængde biobrændstof i benzin og diesel er en mere kost-effektiv made at nedbringe CO2-emissionen fra Storbritanniens transportsektor end en stor-skala udrulning af elbiler. 

Dette er konklusionen i en ny rapport af konsulentvirksomheden Element Energy og bestilt af oliegigant BP.

Ved at bruge £ 336 mio. på næsten at firedoble mængden af biobrændstof fra omkring 5 % iblanding i dag til 19 % kan man reducere Storbritanniens årlige CO2-emissioner fra transportsektoren med op til 27 % i 2030. Hvis man skal opnå den samme CO2-reduktion gennem brug af elbiler vil det, ifølge rapporten, koste £ 1,2 mia.

Rapporten fastslår, at biobrændstof som kan bruges i alm. forbrændingsmotorer er et afgørende element hvis man skal nedbringe CO2-udledningen, og tilføjer at de også kan bruges som brændsel i hybrid og plug-in biler.

Læs hele artiklen på businessgreen.com. 

Følg udviklingen inden for bioraffinering. Vi informerer jævnligt om vores tiltag for at forbedre miljøet.



Følg Hveiti på facebook.